Wednesday 8 May 2013

BLACK 505 Bukti Rakyat Malaysia Peka

BLACK 505 | Membuktikan rakyat Malaysia cakna serta peka 'isu semasa' di Malaysia.

Perhimpunan yang mencatatkan kehadiran lebih 120,000 orang 

Dinamakan himpunan 'Suara Rakyat Suara Keramat', ia menghimpunkan orang ramai untuk mendengar amanat Ahli Parlimen Permatang Pauh, Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang pilihan raya lalu yang didakwa sarat dengan penipuan dan perkara-perkara yang meragukan.

 Antara video yang tersebar secara meluas di laman sosial

Berita mengejuatkan apabila 'warga asing' juga turut hadir untuk mengundi. Pemberian ic secara longgar dan meluas kepada warga asing membuatkan rakyat bertambah sedar 'si penguasa' sanggup melakukan apa sahaja untuk terus berkuasa.

 

Ditambah pula tersebar dilaman sosial khabarnya berlaku 'black out' dibeberapa buah pusat pengiraan undi, serta perubahan jumlah undian secara mendadak.


Hujan renyai-renyai yang bermula sejak jam 7 petang dan berterusan hampir sepanjang malam tidak langsung merencatkan semangat orang ramai yang membanjiri Stadium Kelana Jaya seawal jam 6.30 petang.

Menginjak ke malam, semua laluan ke stadium sesak dengan kebanjiran orang ramai yang terdiri daripada pelbagai kaum dan berpakaian hitam sempena tema 'Black 505' simbolik kepada tarikh keluar mengundi pada 5 Mei lalu.

Sumber: Malaysiakini, Facebook




No comments:

Post a Comment